אברהם בר )2991 - 1391(

 

עו"ד אברהם בר ז"ל נולד בפתח תקווה בשנת 1931 למשפחה מסורתית, אשר עלתה לארץ מטורקיה כעשר שנים קודם ללידתו.

בהגיעו לגיל גיוס, הצטרף אברהם לגדודי יונתן של הפלמ"ח, ובמהלך מלחמת השחרור לקח חלק בליווי השיירות לירושלים הנצורה.

לאחר מלחמת השחרור, החל אברהם לעבוד במשרד ההסברה, וכיהן כמזכיר מועצת גן רווה. במקביל, למד משפטים בסניף תל-אביב של בית הספר הגבוה למשפט וכלכלה, אשר לימים הפך לאוניברסיטת תל-אביב.

בגיל 30 הוסמך אברהם בר לעריכת-דין, לאחר שהשלים התמחות אצל חבר הכנסת יזהר הררי המנוח. אברהם החל את דרכו המשפטית כעו"ד שכיר במשרד יזהר הררי ושות', וכבר מראשית דרכו התמקד בתחום השלטון המקומי ובתחום התכנון והבנייה. במסגרת עבודתו במשרד יזהר הררי ושות' זכה אברהם לייצג חלק ניכר מהרשויות המקומיות שהיו קיימות בארץ באותן שנים.

בשלהי שנות ה-60 עבר משרד הררי שינויים פרסונאליים, ושמו השתנה למשרד הררי-טויסטר ושות'. בעת הזו נעשה אברהם בר לשותף במשרד, והופקד על הייצוג השוטף של עיריית ראשון לציון, עיריית רחובות ועיריית פתח-תקווה.

בשנת 1987, לאחר שנים רבות של עבודה והתפתחות מקצועית במשרד הררי-טויסטר, פרש אברהם מהמשרד והקים, בראשון לציון, משרד עצמאי הנושא את שמו - משרד אברהם בר. כאיש משפחה, בחר אברהם בכלתו תמר ובבנו רועי כמצטרפים ראשונים לשורות המשרד. כבר אז היה אברהם בר דמות מוכרת ומוערכת בתחום השלטון המקומי והתכנון והבניה, ובזכות פעילותו הרבה בשירות רשויות מקומיות הצליח למשוך אל המשרד הצעיר רשויות מקומיות מהגדולות בארץ.

להצלחתו המקצועית של עו"ד אברהם בר התלוותה תחושה חזקה של אחריות חברתית, והוא ראה חשיבות גדולה בפעילות ציבורית; הוא היה חבר מתנדב ברוטרי ישראל, והקדיש מזמנו וממשאביו לפעילות ההומניטארית של הארגון. בנוסף, כיהן אברהם כיושב ראש הועד למען השוטר בראשון לציון משך למעלה מ-15 שנים, ושימש בהתנדבות כיועץ משפטי של עמותות שונות שעניינן צדקה ופעילות חברתית.

אברהם בר ז"ל נפטר בשנת 1992 כשהוא בן 61.

אברהם בר ז"ל היה אדם צנוע. על אף הצלחתו המקצועית והיותו אחד המומחים הגדולים בתחומי עיסוקו המקצועיים, מעולם לא גבה ליבו בהישגיו. הוא היה אהוב מאוד על עובדי העיריות השונות, אשר היו מרבים לפנות אליו בבעיותיהם האישיות, ותמיד הקפיד להקדיש תשומת לב שווה לזו שהעניק ללקוחותיו החשובים ביותר.

לאחר פטירתו, החליטה עיריית ראשון לציון לכבד את זכרו של אברהם בר על דרך קריאת רחוב על שמו. רחוב אברהם בר, המקשר בין שדרות משה דיין לרחוב שייקה דן, הוא היום רחוב שוקק חיים.

במרוצת השנים צירף המשרד אל שורותיו עורכי דין נוספים ושותפים מקצועיים מומחים בתחומם, והרחיב את תחומי פעילותו. גם היום, שנים רבות לאחר פטירתו, ועל אף השינויים הרבים שהתחוללו במשרד, רוחו הטובה ונועם הליכותיו של אברהם, עדין שורים על המשרד הנושא את שמו, והוא מתגאה ביחסי האנוש הטובים המאפיינים אותו, ובאווירה המשפחתית השורה בו.